КАФЕДРА ФІНАНСІВ, ОБЛІКУ ТА ОПОДАТКУВАННЯ

КАФЕДРА ФІНАНСІВ, ОБЛІКУ ТА ОПОДАТКУВАННЯ (104)

Вшанування тяжких для української нації подій, жертв голодомору

 

27 листопада 2023 року здобувачі вищої освіти групи OA-415 кафедри фінансів, обліку та оподаткування підготували тематичний захід, присвячений вшануванню пам’яті жертв голодомору. Голодомор – трагічний період в історії України, коли масовий голод став наслідком політики колективізації та економічних реформ радянського уряду, що призвело до великої кількості смертей та страждань серед населення України. Партійно-радянська номенклатура була творцем і виконавцем соціально-економічної політики, яка призвела до штучного голодомору-геноциду в українському селі 1932-1933 рр. Згадані передумови цих подій, закон «про п’ять колосків», режим «чорних дошок», негативні наслідки колективізації та розкуркулювання – все це відбивається у наших серцях болем та стає уроком мужності. Україна обов’язково переможе! Дякуємо ЗСУ!

22 листопада 2023 року кафедра фінансів, обліку та оподаткування, відповідно до Плану виховної роботи зі здобувачами, провела захід щодо вшанування дня пам’яті Гліба Котельникова (30.01.1872 -22.11.1944)

Саме завдяки цілеспрямованості і старанням конструктора-самоучки Гліба Котельникова в світі з’явився один з головних винаходів авіації – ранцевий парашут, який сьогодні, власне, ми і маємо на увазі, коли вживаємо слово «парашут».

16.11.2023 в рамках III Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток економіки та бізнес-адміністрування: наукові течії та рішення» Факультету економіки та бізнес – адміністрування пройшло засідання секції «Фінанси, облік, аудит та оподаткування». Учасників та гостей заходу привітала в. о. декана ФЕБА Петровська Світлана Володимирівна. Вона побажала плідної роботи, наукових здобутків, підкреслила важливість підтримки «фінансового фронту» України. До побажань Світлани Володимирівни доєдналась заступник декана з інформатизації, наукової та виховної роботи Вовк Ольга Миколаївна. Здобувачів, науково педагогічний персонал та гостей конференції підтримала завідувачка кафедри Фінансів, обліку та оподаткування Косова Тетяна Дмитрівна. До вступного слова було запрошено завідувача кафедри обліку, аналізу і аудиту Донецького національного університету імені Василя Стуса Іоніна Євгена Євгеновича. Він наголосив на плідній співпраці представлених наукових закладів, підтримав учасників, підкреслив актуальність напрямів роботи конференції.

Представлені на конференції доповіді висвітлювали питання адаптації фінансової системи України до нових умов господарювання, розкривали особливості інформатизації та цифровізації в сфері фінансів, обліку та оподаткування, піднімали питання обліку зовнішньо - економічної діяльності під час дії воєнного стану. В процесі обговорення представлені матеріали конференції були визнані актуальними, такими, що містять елементи наукової новизни та рекомендовані для оприлюднення у збірнику матеріалів III Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток економіки та бізнес-адміністрування: наукові течії та рішення».

21 листопада в Україні відзначається День Гідності та Свободи. Цього дня, з інтервалом у дев’ять років, розпочалися дві доленосні для сучасної України події: Помаранчева революція 2004-го та революція Гідності 2013-го. 

Під час президентських виборів 2004-го року здійнялися акції протесту. 

За попередніми результатами другого туру, оголошеними 21 листопада Центральною виборчою комісією, перемогу в президентських перегонах здобув Віктор Янукович. Масові та брутальні фальсифікації під час голосування та підрахунку голосів збурили українське суспільство. Прихильники опозиційного кандидата – Віктора Ющенка, 22 листопада вийшли на мітинги незгоди.

Протестний рух охопив найбільші міста України, а центром став Майдан Незалежності у Києві. Внаслідок цих подій відбувся повторний другий тур президентських виборів за результатами якого переміг Ющенко.

У листопаді 2005 року новообраний Президент заснував свято – День Свободи. У грудні 2011 року наступний Президент України Віктор Янукович скасував День Свободи і об’єднав його з Днем Соборності.

Згідно розкладу Факультету Економіки та бізнес-адміністрування за кафедрою фінансів, обліку та оподаткування 30.10.2023 у групі ФК-414Б відбулась відкрита лекція кандидата економічних наук, доцента Владики Юлії Павлівни на тему «Державне регулювання інноваційної діяльності» у межах робочої програми навчальної дисципліни «Провайдинг інновацій».

У ході лекційного заняття було розглянуто основні принципи державної інноваційної політики. Держава, відповідно до Законодавства України, забезпечує пряме бюджетне фінансування наукової та науково-технічної діяльності. Ці видатки містяться в захищених статтях видатків Державного Бюджету України.

 

Активність учасників підтвердила інтерес до матеріалу, в процесі викладення якого підтримувався постійний контакт з аудиторією та проводились паралелі з раніше вивченим матеріалом та іншими дисциплінами. Особливий інтерес викликало питання державного регулювання авторського права та аспекти охорони інтелектуальної власності.

Здобувачі вищої освіти та викладачі подякували Юлії Павлівні за цікаву лекцію, зробили висновок, що лекція була проведена на високому рівні та відповідає усім вимогам.

Кафедра фінансів, обліку та оподаткування 31.10.2023 року провела захід з національно-патріотичного виховання здобувачів вищої освіти щодо вшанування памʼяті Володимира Величка (1922-1944), військового діяча, учасника вигнання нацистів із території України.

Віримо в те, що чужинці не будуть панувати на нашій Землі.

Дякуюємо нашим Захисникам і Захисницям!!!

17 жовтня 2023 року відбулась гостьова лекція д.е.н., професора Національного університету біоресурсів і природокористування України Лемішко Олени Олександрівни.

У рамках заходу була висвітлена надзвичайно актуальна тема «Комплексна оцінка фінансового стану підприємства». Олена Олександрівна, застосовуючи передові методи навчання, представила матеріал, що обґрунтував важливість комплексної оцінки для партнерів, клієнтів, кредиторів, конкурентів, тощо.

Підкреслила на скільки важливо для фінансиста, економіста, бухгалтера, аудитора вміти «читати баланс» підприємства. Розповіла про оперативні методи визначення фінансового стану, розкрила порядок та показники комплексної оцінки. Матеріал лекції було проілюстровано конкретними прикладами аналізу фінансової звітності підприємств, доповнено низкою інтерактивних заходів.

 

Лекція викликала підвищений інтерес у здобувачів вищої освіти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок», освітньо – професійного рівня магістр та бакалавр. Лемішко Олені Олександрівні було висловлено подяку від здобувачів та науково – педагогічного персоналу кафедри фінансів, обліку та оподаткування.

03.10.2023 кафедра фінансів, обліку та оподаткування ФЕБА НАУ за сприяння адміністрації факультету провела урочистий захід до «Дня козацтва та Захисників й Захисниць України».

Захід проводився у онлайн та офлайн форматі. Зам. декана Ольга ВОВК привітала здобувачів вищої освіти та науково – педагогічний персонал кафедри. Завідувач кафедри фінансів, обліку та оподаткування Тетяна КОСОВА, нагадала, що першого жовтня Україна відзначає наступні свята:

  • День Захисників та Захисниць України;
  • День українського козацтва;
  • Покрову Пресвятої Богородиці;
  • День територіальної оборони;
  • День працівників освіти

В рамках заходу було прослухано та обговорено відео «Цікаві факти про козацтво», організовано вікторину, що навела паралелі між захисниками сьогодні та в минулому. Переможцями вікторини стали: Данило БІЛОБОРОДЬКО та Анна КОЗЬКО.

 

Наше героїчне минуле та сьогодення говорить про те, що козаки не зникли, вони «вийшли на позиції» і боронять нашу Батьківщину. Уклінно їм дякуємо за наші життя та свободу. ГЕРОЯМ СЛАВА.

Кафедрою фінансів, обліку та оподаткування, на чолі з завідувачем Тетяною КОСОВОЮ, проведено ряд зустрічей з метою реалізації додаткових заходів психологічної підтримки здобувачів. Олена ШУЛЯК спеціаліст відділу по роботі зі студентами (сектор психолого - педагогічної роботи) детально розповіла здобувачам першого курсу спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» ОП «Фінанси і кредит» про особливості психологічної підтримки на базі НАУ, підняла актуальну тему булінгу та конфліктів.

В рамках зустрічі з здобувачами другого (магістерського) рівня спеціальностей 071 «Облік і оподаткування» ОП «Облік і аудит» та 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» ОП «Фінанси і кредит» обговорювалось питання "Що таке стрес? Як його подолати?".

Особливо гострими та болючими виявились питання магістрів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» ОП «Облік і аудит», що стосувались психологічної напруги в родинах військових. Значну практичну цінність мали запропоновані Оленою Олександрівною техніки саморегуляції, що були обговорені та випробувані здобувачами та викладачами кафедри.

Отримані знання та підтримка спеціалістів сектору психолого - педагогічної роботи підвищать ефективність освітнього процесу, покращать мікроклімат груп.

ПРОГРАМА

проведення акредитаційної експертизи з використанням технічних засобів відеозв'язку в Національному авіаційному університеті

освітньої програми «Облік і аудит» (ID 7262) за спеціальністю 071

«Облік і оподаткування» за рівнем вищого освіти «Магістр»

З 26 ПЗ 28.09.2023 Р.

  1. Назначення та статус цієї програми

Ця програма є документом, що фіксує спільний погоджений план роботи експертної групи під час проведення акредитаційної експертизи освітньої програми, а також умови її роботи. Дотримання цієї програми є обов'язковим як для ЗВО, так і для експертної групи. Будь-які подальші зміни цієї програми можливі лише за згодою як експертної групи, так і ЗВО.

Узгоджена програма виїзду фіксується в інформаційній системі Національного агентства із забезпечення якості вищого освіти і є частиною матеріалів акредитаційної справи.

  1. Загальні умови роботи експертної групи
    • Внутрішні зустрічі експертної групи з використанням технічних засобів відеозв'язку є закритими; крім випадків, коли це погоджено експертною групою. На них не можуть бути присутні особи, які не запрошені на конкретну зустріч відповідно до розкладу.
    • ЗВО забезпечує онлайн-зустрічі із учасниками фокус-груп та присутність всіх осіб, визначених у розкладі для кожної зустрічі з використанням технічних засобів відеозв'язку (програми ZOOM), у погоджену годину.
    • У розкладі експертизи передбачається резервна зустріч, на яку експертна група може запросити будь-яких осіб, якщо проведення такої зустрічі зумовлене необхідністю проведення акредитаційної експертизи. Експертна група повідомляє про це ЗВО у розумні рядки; ЗВО має вжити розумних заходів для забезпечення участі відповідної особи у резервній зустрічі.
    • У розкладі експертизи передбачено відкриту зустріч. ЗВО зобов'язань завчасно повідомити всіх учасників освітнього процесу за відповідною освітньою програмою про дату, годину та місце проведення такої зустрічі.
    • ЗВО надає документи та іншу інформацію, необхідну для проведення акредитаційної експертизи, на запит експертної групи.
    • Контактною особою від ЗВО з усіх питань, пов'язаних з акредитацією освітньої програми, є гарант освітньої програми – Овсюк Ніна Василівна.
    • Акредитаційна експертиза проводитиметься у вигляді відеоконференції за допомогою програми ZOOM. Усі відеозустрічі записуються членами експертної групи та після закінчення експертизи передаються до секретаріату Національного агентства.

 

  1. Розклад роботи експертної групи

 

Година

Зустріч або інші активності

Учасники

День 1 – 26 вересня 2023

08:45–09:00

Організаційна зустріч експертної групи

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

09:00–09:40

Організаційна зустріч з гарантом ВП (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

 Гарант ВП - Овсюк Н.В.

09:40–10:00

Підготовка до зустрічі 1

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

10:00–10:40

Зустріч 1 з керівником та менеджментом ЗВО (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

Проректор з навчальної роботи –  Полухін Анатолій Васильович ;

Декан – Смерічевський Сергій Францович;

Завідувач кафедрою – Косова Тетяна Дмитрівна;

Гарант ОП - Овсюк Ніна Василівна

10:40–11:00

Підведення підсумків зустрічі 1 і підготовка до зустрічі 2

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

11:00–12:00

Зустріч 2 з академічним персоналом (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

Науково-педагогічні працівники, яких залучено до реалізації освітньої програми (в т.ч. проектна група та група забезпечення ВП):

  Гарант ВП- Овсюк Ніна Василівна ;

Косова Тетяна Дмитрівна – завідувач кафедри фінансів, обліку та оподаткування, професор;

Ярошевська Оксана Володимирівна – професор кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Колісниченко Ганна Віталіївна – доцент кафедри іноземних мов та перекладу;

Бондаренко Ольга Михайлівна – доцент кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Попович Оксана Василівна – доцент, заступник декана ФЕБА;

Афанас ᾽єва Інна Іванівна – доцент кафедри фінансів, обліку та аудиту оподаткування;

Рибак Олена Миколаївна – доцент кафедри фінансів, обліку та оподаткування

12:00–12:30

Підведення підсумків зустрічі 2 і підготовка до зустрічі 3

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

12:30–13:30

Обідня перерва

 

13:30–14:30

Зустріч 3 зі здобувачами вищої освіти (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.;

здобувачі вищої освіти, які навчаються на ВП:

здобувачі 1 курсу

здобувачі 2 курсу

 

14:30–15:00

Підведення підсумків зустрічі 3 і підготовка до зустрічі 4

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

15:00–15:40

Зустріч 4 з представниками студентського самоврядування (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.;

Представники самоврядування університету:

Голова студради НАУ – Бічковська Валерія Владиславівна

Голова студради факультету – Микитченко Діана Вікторівна

Члени студради факультету: Супрун Анастасія Юріївна, Гомоюнова Ганна Віталіївна, Чорна Діана Олексіївна

 

15:40–16:00

Підведення підсумків зустрічі 4 і підготовка до зустрічі 5

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

16:00–16:40

Зустріч 5 з випускниками ВП (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.;

випускники ВП останніх 5 років:

Руденко Лілія Олександрівна (2022), Добровольська Людмила Вікторівна (2021), Левандовська Зоріна Олександрівна (2021), Шевчук Наталія Сергіївна (2021), Кєніна Марина Олександрівна (2021), Кабанець Тетяна Сергіївна (20 Ольга Василівна (2019)

16:40–17:00

Підведення підсумків зустрічі 5 і підготовка до зустрічі 6

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

17:00–17:40

Зустріч 6 з роботодавцями (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.,

Представники роботодавців, які залучені до здійснення процедур внутрішнього забезпечення якості ВП:

Ковальчук Ольга Віталіївна - Директор Київського відділення №15 ТАСКОМБАНК;

Шевченко Володимир Володимирович – головний спеціаліст відділу судової влади департаменту контролю органів судової влади та правоохоронної діяльності Рахункової Палати України;

Шевчик Тетяна Петрівна – головний бухгалтер ПП «Бойлерон»;

Мех Ганна Володимирівна – директор департаменту внутрішнього аудиту АТ «ПУМБ», сертифікований аудитор СІА, член Ревізійної комісії Всеукраїнської громадянської організації «Інститут внутрішніх аудиторів України»;

Тесляр Тетяна Миколаївна – головний бухгалтер ТОВ «КУРАТОР.ЮА»;   

Рибак Володимир Григорійович – керівник організації ТОВ «ГЕОЛАВН»

17:40–18:00

Підведення підсумків зустрічі 6 і підготовка до резервної зустрічі 1

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

18:00–18:40

Резервна зустріч 1 (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.;

особи, додатково запрошені на резервну зустріч

18:40-19:00

Підведення підсумків резервної зустрічі

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

 

 

День 2 – 27 вересня 2023

09:00–09:40

Огляд матеріально-технічної бази, що використовується під час реалізації ВП

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

Гарант ОП - Овсюк Ніна Василівна

Представники факультету – Попович Оксана Василівна , доцент, заступник декана ФЕБА

Кафедрі:  

Задерака Наталія Миколаївна – старший викладач кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Рибак Олена Миколаївна – доцент кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Ходаківський Петро Миколайович – завідувач навчально-наукової лабораторії фінансової аналітики кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Жам Олена Юріївна – доцент кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Владика Юлія Павлівна – доцент кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Верета Ольга Петрівна – провідний фахівець кафедри фінансів, обліку та оподаткування;

Вахнован Вікторія Юріївна – директор науково-технічної бібліотеки 

09:40–10:00

Підготовка до зустрічі 7

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

10:00–10:40

Зустріч 7 із адміністративним персоналом (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

Гарант ОП - Овсюк Ніна Василівна

Заступник директора Навчально-наукового інституту міжнародного співробітництва та освіти - Бугайко Дмитро Олександрович ;

Начальник відділу моніторингу якості вищої освіти - Гізун Андрій Іванович ;

Начальник навчального відділу – Слободян Олександр Петрович Начальник навчально-методичного відділу – Голубничий Олексій Георгійович ;

Начальник відділу ліцензування та акредитації - Жарова Олена Валеріївна ;

Начальник відділу з питань запобігання та виявлення корупції – Цирулік Едуард Іванович ;

Відповідальний секретар приймальної комісії – Сігнаєвський Олександр Миколайович

10:40–11:00

Підведення підсумків зустрічі 7 і підготовка до зустрічі 8

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

11:00–11:40

Зустріч 8 із допоміжними (сервісними) структурними підрозділами (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О..

Проректор з гуманітарної політики та інновацій - Тімкіна Світлана Юріївна

Начальник управління кадрів та документообігу – Бондарчук Сергій Миколайович

Начальник планово-фінансового відділу - Слободян Наталія Іванівна

Начальник науково-дослідної частини - Миколаєць Дмитро Анатолійович

11:40–12:00

Підведення підсумків зустрічі 8 і підготовка до відкритої зустрічі

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

12:00–12:40

Відкрита зустріч (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.,

всі охочі учасники освітнього процесу (крім гаранта ОП та представників адміністрації ЗВО)

12:40-13:00

Підведення підсумків відкритої зустрічі

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

13:00–14:00

Обідня перерва

 

14:00–14:20

Підготовка до резервної зустрічі 2

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

14:20–15:00

Резервна зустріч 2 (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.;

особи, додатково запрошені на резервну зустріч

15:00–15:30

Підведення підсумків резервної зустрічі та підготовка до фінальної зустрічі

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

15:30–16:00

Фінальна зустріч (відеоконференція)

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

Проректор з навчальної роботи -  Полухін Анатолій Васильович ;

Декан – Смерічевський Сергій Францович

Завідувач кафедрою – Косова Тетяна Дмитрівна

Гарант ОП - Овсюк Ніна Василівна

День 3 -28 вересня 2023

09:00–18:00

«День суджень»     – внутрішня зустріч

експертної групи

Члени експертної групи – Дорошенко О.О., Сокіл О.Г., Селецька Д.О.

 

 

Керівник експертної групи О.О. Дорошенка

 

Гарант ВП Н.В. Овсюк

 

Завантажити програму