Міжнародна діяльність кафедри маркетингу

Активний розвиток міжнародної діяльності кафедри маркетингу (далі - кафедри)   Факультету економіки та бізнес-адміністрування (ФЕБА) зорієнтований на постійне підвищення якості надання освітніх послуг.

Це завдання досягається шляхом як підвищення кваліфікації викладачів кафедри, так і  забезпеченням прямих контактів студентів кафедри з викладачами провідних зарубіжних університетів. Так, з цією метою на кафедрі успішно здійснюється навчання студентів англійською мовою (англомовний проект), а також активно розвиваються відносини в  науковій сфері та академічного обміну з різними країнами, наприклад, Республікою Польща (Польща), Грузії, Федеративної Республіки Німеччини (Німеччина) та  країн Балтії.  

З  2018 року на кафедрі розпочато навчання англійською мовою за спеціальністю “Маркетинг”.

Викладачів кафедри отримали сертифікати на право викладання англійською, закінчивши  курси підвищення кваліфікації з англійської мови. Частина науково-педагогічних працівників кафедри (доц. Раменська  С.Є., доц. Сібрук В.Л.) також отримали сертифікати після проходження стажування за курсом навчання з англійської мови, що відповідає загальноприйнятому європейському стандарту В2 (незалежний користувач з поглибленим рівнем знань).

Студенти, які навчаються в англомовних групах, демонструють старанність в навчальному процесі та високий рівень отриманих знань, проявляють великий потяг до наукової діяльності, беруть активну участь в міжнародних конференціях та програмах міжнародної академічної мобільності. Студенти англомовного проекту кафедри вже навіть під час навчання затребувані роботодавцями за фахом у престижних іноземних фірмах і на провідних вітчизняних підприємствах.

Міжнародні зв’язки кафедри маркетингу розвиваються в рамках партнерських угод Національного авіаційного університету та за ініціативою самої кафедри. Кафедра активно співпрацює в межах «Угоди про співробітництво» з  Європейським  університетом бізнесу /European University of Business/ (м. Познань, Польща). Активно формується механізм (види, форми, організаційне забезпечення та критерії визнання результатів програм) академічної мобільності професорсько-викладацького складу та студентів. Викладачі кафедри проходили в 2016 році міжнародне стажування у Вищій школі бізнесу Національного університету ім. Льюіса /Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University/ (м. Новий Сонч, Польща).   

В міжнародних проектах наукова діяльність кафедри спрямована на розвиток різних наукових напрямів: холістичного, соціально-відповідального, стратегічного, електронного та інноваційного маркетингу, а також маркетингу територій. З цією метою кафедрою налагоджено наукові зв’язки з міжнародної співпраці з колегами відповідних кафедр Європейського  університету бізнесу /European University of Business/ (м. Познань, Польща) та Каунаського технологічного університету /Kauno technologijos universitetas/ (м. Каунас, Литва).

В 2018 році представники кафедри успішно приймали участь в обміні науковим та педагогічним досвідом в рамках Міжнародної науково-практичної конференції «Управління інноваціями в маркетингу: сучасні тренди і стратегічні імперативи», що була організована кафедрою спільно з Познанською вищою школою педагогіки та адміністрації ім. Мешка I та AMIntegrator Group в м. Познань (Польща). Участь у конференції взяли представники з 4 країн світу та 132 наукових, науково-дослідних, фінансових установ, урядових, громадських структур та представники бізнесу.

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: матеріали наукової конференції кафедри «Управління інноваціями в маркетингу: сучасні тренди і стратегічні імперативи» в м. Познань (Польща).

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото:  представники кафедри в м. Познань на науковій конференції «Управління інноваціями в маркетингу: сучасні тренди і стратегічні імперативи»

 

У 2019 року представники кафедри успішно приймали участь в обміні науковим та педагогічним досвідом в рамках Міжнародної науково-практичної конференції «Глобальний маркетинг: аналіз і виклики сучасності» на базі Батумського державного університету ім. Шота Руставелі, де  співорганізаторами конференції також  виступив Національний інститут економічних досліджень (Грузія).

В конференції прийняли участь провідні вчені, представники бізнесу і державного управління, дослідники-маркетологи із Польщі, України, Грузії, Білорусі, всього було представлено 93 доповіді.

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: матеріали наукової конференції кафедри «Глобальний маркетинг: аналіз і виклики сучасності» в м. Батумі (Грузія).

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото:викладачі кафедри діляться досвідом з колегами з Батумського державного університету ім. Шота Руставелі під час наукової конференції кафедри «Глобальний маркетинг: аналіз і виклики сучасності» в м. Батумі (Грузія).

 

   В цьому навчальному році (2019/2020) кафедрою були проведені науково-освітні проекти для викладачів та студентів кафедри провідними викладачами Німеччини. Так, в рамках спільний взаємодії Національного авіаційного університету (НАУ) з  Німецьким фондом економіки та міжнародного співробітництва  «Senior experten service, GmbH» (SES) студенти кафедри фактично отримали можливість навчання за наступними проектами:

І. У сфері маркетингового менеджменту та електронного маркетингу (Marketing Management and E-marketing).   Лектор проекту  ̶  професор Бременського університету (ФРН)  Хартмут Веллердт  (Hartmut Wellerdt). Цей спільний проект проводився з 21.10.2019 р. по 09.11.2019 р.  відповідно до міжнародної угоди № 39-2019/UA-BP від 07.10.2019 між SES та НАУ. 

 

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото (зліва направо): наукова дискусія експерта SES  Хартмута Веллердта  та завідувача кафедри С.Смерічевського під час тренінгів зазначеного проекту

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: лекція експерта SES  Хартмута Веллердта  з формування

маркетингових стратегій для викладачів, студентів магістратури та аспірантури (здобувачі рівня PhD) кафедри

 

Хартмут Веллердт  провів серію лекції та семінарів з викладачами, аспірантами та студентами магістратури кафедри за тематичним напрямком «Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників у сфері маркетингового менеджменту»,  в тому числі за такими темами:

  1. Глобальні та мультинаціональні маркетингові стратегії.
  2. Сучасні тенденції електронного маркетингу.
  3. Стратегічний маркетинговий менеджмент.
  4. Маркетингові стратегії ціноутворення.
  5. Стратегічний бренд менеджмент.
  6. Лідерство в організаціях.

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: обговорення викладачами та студентами кафедри іноземного досвіду під час тренінгу експерта SES Хартмута Веллердта

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: експерт SES Хартмут Веллердт під час тренінгу

 з представниками кафедри

 

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: момент навчального процесу зі студентами кафедри за участю експерта SES Хартмута Веллердта

 

Крім того, Хартмут Веллердт провів 30.10.2019 р. відкриту лекцію для студентів та викладачів кафедри на базі Інституту новітніх технологій та лідерства НАУ.

 

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: експерт SES Хартмут Веллердт під час його лекції від 30.10.2019 р.

 

https://www.youtube.com/watch?v=T_PQAChdC-k&t=72s

 

Відеозапис лекції професора Бременського університету та експерта SES

Хартмута Веллердта від 30.10.2019 р.

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: обговорення студентами магістратури та викладачами кафедри іноземного досвіду під час відкритої лекції експерта SES Хартмута Веллердта

 

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: студенти англомовного проекту кафедри під час відкритої лекції експерта SES Хартмута Веллердта

 

ІІ.   У сфері маркетингового менеджменту та сучасних систем освіти (Marketing Management and Modern Education Systems).  Лектор проекту  ̶  професор «Вищої школи в Кайзерслаутерні»  (ФРН) Берт Форшелен (Bert   Forschelen).  Цей спільний проект проводився з 03.02.2020р. по 21.02.2020р.  відповідно до міжнародної угоди від 17.12.2019р. №55-2019/UA-BP між SES  та НАУ.

Під час візиту Берта Форшелена було проведено серію тренінгів для студентів та співробітників ФЕБА НАУ та робочі зустрічі з деканом Факультету Петровською С.В. та завідувачем  кафедри Смерічевським С.Ф. з тематики проекту.

 

 

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: експерт SES Берт Форшелен під час його лекції аспірантам та студентам магістратури кафедри

 

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: експерт SES Берт Форшелен під час його лекцій та тренінгів

 

Берт Форшелен провів серію лекції та семінарів з викладачами, аспірантами та студентами магістратури кафедри за тематичним напрямком «Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників у сфері стратегій міжнародного менеджменту та сучасних систем освіти»,  в тому числі за такими темами:

  1. Процеси навчання протягом усього життя як необхідність в стратегічному менеджменті.
  2. Стратегічний міжнародний менеджмент європейських організацій.
  3. Передові освітні концепції в управлінні бізнесом.
  4. Сучасні методи маркетингового менеджменту.

 

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото (зліва направо): викладачі кафедри, декан Петровська С.В.,  експерт SES Берт Форшелен та студенти англомовного проекту кафедри

 

2020 року кафедрою було організовано та проведено  ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Глобальний маркетинг: аналіз і виклики сучасності», в якій взяли участь понад 80 науковців, практиків, аспірантів і студентів, серед представників: Батумський державний університет імені Шота Руставелі (м. Батумі, Грузія); Академія педагогіки та адміністрації імені Мешка І (м. Познань, Польща); Вища економіко-гуманітарна школа (м. Бєльсько-Бяла, Польща); Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Бориспіль»»; Державний університет телекомунікацій (м. Київ); Донецький державний університет управління (м. Маріуполь); Київський національний університет технологій та дизайну (м. Київ); Луцький національний технічний університет (м. Луцьк); Національний технічний університет «ХПІ» (м. Харків); Одеський національний політехнічний університет (м. Одеса); Одеський національний університет імені І.І. Мечникова (м. Одеса); Херсонський національний технічний університет (м. Херсон) та 57 учасників з Національного авіаційного університету.

Конференція відбулась в онлайн-режимі на платформі Zoom. У рамках конференції працювало п’ять секцій: «Інтернет просування продуктів і брендів», «Сучасні тренди Digital-ринку», «Територіальний маркетинг», «Цифрові трансформації маркетингу», «Стратегії використання інструментів маркетингу».

Особливу зацікавленість викликали доповіді доктора А.Маловічко (м. Познань) та Г.Мікеладзе (м. Батумі), в обговоренні прийняли участь 29 представників з 13 закладів вищої освіти.

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: викладачі кафедри приймають участь в онлайн-режимі у  ІІ Міжнародній науково-практична конференція «Глобальний маркетинг: аналіз і виклики сучасності»

 

В літку 2020 року представники кафедри, студенти та аспіранти прийняли участь у спільній конференції, яка проводилась у форматі он-лайн з делегатами від Leibniz University Hannover, а також спільно з Інститутом новітніх технологій та лідерства НАУ та за участю кафедри  ««Менеджменту зовнішньоекономічної діяльності підприємств» Факультету транспорту, менеджменту та логістики  (ФТМЛ).  

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: представники кафедри під час онлайн-конференції з делегатами від Leibniz University Hannover

 

Спікери конференції ознайомили присутніх викладачів та науковців зі шляхами пошуку та встановлення подальшого стратегічного партнерства з німецькими вищими навчальними закладами, а також з особливостями існуючих програм обміну у науковій та академічній сферах, які виконуються в Україні за сприянням DAAD та Erasmus+.

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: Leibniz University Hannover

 

Під час он-лайн зустрічі були презентовані Університети, обговорені досягнення в   навчальному та науково-дослідницькому потенціалах партнерів.

Міжнародна діяльність кафедри маркетингу 

На фото: дискусія викладачів та студентів кафедри з делегатами

від Leibniz University Hannover

 

 

Узгоджено пріоритетні напрями проведення досліджень у Leibniz University Hannover з менеджменту, маркетингу та підприємництва. Досягнуто домовленості про налагодження тісної співпраці, в тому числі з академічного обміну студентами.

Кафедра і далі продовжує активно залучити своїх викладачів, аспірантів та студентів до міжнародного наукового та навчального обміну з провідними університетами Польщі, Грузії та  Німеччини, в тому числі в межах програми академічного обміну «Еразмус+»,  та академічних програм  Німецької служби академічних обмінів (DAAD).